Bildregn från söndags-turen!

Vi startade vår tur med att bege oss mot polkagrisarnas huvudstad Gränna

Där strosade vi runt i små butiker, kollade på fina hus, tog av och på oss våra tröjor 6743 gånger då vädret aldrig kunde bestämma sig om det skulle vara varmt eller kallt, avnjöt en liten fika (i form av våffla med glass för min del) på Strandterassen, pratade om livet, skojade och hade det allmänt mysigt tillsammans. 
Vi struntade i Visingsö då vi tyckte det blåste för mycket och såg ut att bli regn..

Och mycket riktigt. Plötsligt kom störtskuren. Så vi fortsatte söderut en bit till, nämre bestämt till A6. Där gick vi någon timme eller två och jag fick med mig ett par snygga (ofc) byxor, ett par silverglittriga (!!!) strumpor och lite sminksaker med mig ut. Mycket nöjd! 

Sen var det dags att styra hemåt igen. Men innan vi nådde slutdestination stannade vi på Braehus borgruin, en söt liten ruin med en nästan magisk utsikt och allra sist en snabb sväng på dollarstore. Där vi bara köpte tråkiga saker som typ tvål.

Trots att vädret aldrig kunde bestämma sig hade vi en superbra och jättemysig dag! Tack!
Publicerat i Allmänt
Taggar: Braehus borgruin / Gränna / Strandterassen
#1 / / Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Kul med bilder!
Jag har aldrig varit i Gränna, men man kanske borde åka dit någon gång, det såg fint ut :D Braehus verkar häftigt, jag gillar gamla ruiner :)

Svar: Det var lite dåligt faktiskt, det är ju inte direkt långt och supermysigt! :D Jag gillar också det, fascineras av de och gamla övergivna hus typ. :)
Josss.