Dagens tips


Häromkvällen när jag låg och läste bloggar kom jag över ett recept på chokladbollar gjorda på kvarg som jag testat idag. Och tänkte dela med mig av;

Nyttiga chokladbollar

1.5 dl havregryn 
2-3 msk kakao
2 msk sötning (stevia, honung, agave, socker)
2 msk svart kaffe
50 g kvarg
Kokosflingor

Blanda alla ingredienser och rulla som vanligt till bollar i kokosen. 

Jag hoppade över kaffet i mitt bak och känner att jag skulle tagit några droppar vatten istället, (Tips nummer två) men gott ändå. 
#1 / / Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

jag brukar göra liknande men med dadlar istället för kvarg. Supergott!

Svar: Jag gillar inte dadlar, så jag vågar inte testa. haha!
Josss.

#2 / / Angelica:

Låter ju som ett pefekt recept för mig som älskar chokladbollar! :D

Svar: Det är bara att testa! :D
Josss.